onsdag 22 februari 2012

Sandy

Sandy har fått ett eget krypin. Ett stall... Johnny och Solero gillar inte påsarna och de andra "kryp in" grejerna... Men Sandy älskar sitt lilla hus som hon fick av Sofia. Mjukt och gott är det, staket har det, men framför allt så är det såpass trångt så Solero nästan måste backa ut om hon kommer in och hälsar på. Så det är inte så ofta Sandy får besök... :)

I dag har hon för första gången varit ute och sprungit i rummet tillsammans med de andra två och det gillades mycket. Burdörren står för det mesta öppen så de har fri tillgång till golv och alla skojigheter, men Sandy har inte vågat sig över "tröskeln" själv ännu.

Hon har heller inte börjat sjunga i kören än... Men det dröjer nog inte länge till nu förrän hon också börjar kvittra när hon hör grönsaker brytas och hackas i köket.
Hon får fortfarande sin mat själv när de två andra är på upptäcksfärd i rummet för att hitta sina matgömmor. Det håller dem sysselsatta tillräckligt länge för att Sandy ska få i sig sin mat i lugn och ro. Undrar om där är någon bäbis i magen... Hon är lite rund... Vi får väl se vad som händer. :)

Jag tog in äpplegrenar och satte i vatten idag, samtidigt som jag tog in gnag virke till grisarna. De ska få riset sen när knopparna slagit ut :) När jag stog där ute under äppleträdet så slängde jag ett öga ner på marken, det KAN ju hända att det kommit upp något ätbart... :) Åh, nu längtar jag tills maskrosorna börjar lysa med sina vackra gula små solar.

1 kommentar:

  1. Den 16 mars ska "faran för fler" vara över, hoppas hon slipper lilla Sandy

    SvaraRadera