fredag 9 mars 2012

Nu ger han igen, den gode Prins Moses

"Har du varit borta i en vecka matte så ska du minsann få passa upp på mig!!!"

Det känns nästan som han resonerar som så...

Jag har nog släppt in och ut honom 10ggr idag vilket innebär 20ggr till dörren... Jag har sprungit fram och tillbaka till toaletten för att sätta på och stänga av kranen, tja i genomsnitt, två ggr varje gång han varit inne.
Men det är inte varje gång han dricker när jag sätter på kranen, utan han står där på handfatskanten med svansen i båge och "ber" om att bli kliad runt halsen och när vi är färdiga med det så hoppar han ner och går iväg. Jag går tillbaka till datorn och sätter mig och börjar jobba, ja då står han vid dörren och skriker för att han vill gå ut, jag går till dörren och släpper ut honom, går tillbaka till datorn sitter i ca 10-15minuter då står han på trappan igen och tjuter och vill in.

Då kan man tänka som så här; "strunta i att han står och gapar vid dörren, eller strunta i att han står och tjuter i badrummet" Tro mig det har jag gjort - inte idag - men det har hänt andra gånger när vi hållt på så här (det händer bara när jag varit borta flera dagar) vad gör den underbara lilla vita varelsen då..? JO han sätter sig och kissar, inte på lådan som han brukar, men kanske på en plastpåse som står på golvet, han trampar till den och sätter sig. Eller varför inte på ett par byxor, eller i en låda med leksaker eller... ja listan blir lång. Det har hänt sååå många gånger.
Så idag är jag "passopp" :-)

Det är en stund sen jag började skriva detta inlägg. Det är ca två timmar sen, nu har han äntligen kommit in och lagt sig. Det ser inte helt bekvämt ut där han ligger och snarkar på Eriks badkappa...

Oj, något väckte honom... Grannens pojk spelar nå´n typ av musik i garaget med mycket bas och trummor. Det skångrar i hela huset, fast deras garage ligger på andra sidan vägen.

Jaha, till badrummet igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar